Популярное
Октябрь 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Подготовка к экзамену по эстонскому языку на категорию B2

Kersti Võlu Koolituskeskus OÜ

Учебное направление – гуманитарные науки и культура

Для зачисления на курсы необходимо предоставить удостоверение на знание эстонского языка на категорию B1 или пройти фирменные тест и собеседование.

Учебный курс – 450 академических часов: 250 часов в аудитории  и 200 часов самостоятельной работы.

Фирма предоставляет учебные и аудиоматериалы.

Обучение происходит в Йыхви по адресу Кооли, 7.

В помещении имеются  7 учебных аудиторий, оборудованные необходимой оргтехникой, зона отдыха с WiFi, туалетные комнаты и парковка перед зданием.

Курсы ведут опытные преподаватели и филологи, имеющие многолетний опыт обучения русскоязычной аудитории.

Слушатели курсов, которые прилежно занимались в аудитории и выполняли все домашние задания смогут сдать экзамен на категорию B2 как минимум на 75%.

По окончании обучения проводится заключительный тест и если учащийся дает на него 60-100% правильных ответов ему выдается сертификат об успешном прохождении языковых курсов Kersti Võlu Koolituskeskus OÜ.

 

Kersti Võlu Koolituskeskus OÜ, Kooli 7, 41533 Jõhvi.

Тел.: 335 2707, 53 475 016 (по эстонски);
335 2137, 555 83 410 (по русски)

info@kvkoolitus.ee     www.kvkoolitus.ee

 

Более подробную информацию читайте далее на эстонском языке.

 

 

Подготовка к экзамену по эстонскому языку на категорию B2

 

 

Õppekava nimetus

Eesti keele B2-taseme eksamiks ettevalmistav täiendkoolitus

Õppevaldkond

Humanitaaria ja kunstid.

Õppekavarühm

Võõrkeeled ja -kultuurid. Eesti keel võõrkeelena.

Õpiväljundid

Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab esitada selgeid, üksikasjalikke kirjeldusi ning ettekandeid oma huvivaldkonda kuuluvatel teemadel, laiendab näidete toel oma arvamust põhjendada ja avardada;

  • oskab kirjutada selgeid, üksikasjalikke ülevaateid jm tekste oma huvivaldkonna piires, analüüsides ja hinnates erinevatest allikatest pärit teavet ja arutluskäike;

  • mõistab suulist kirjakeele teksti erinevate allikate esituses nii tuttavatel kui ka tundmatutel teemadel erinevates suhtlusolu-kordades;

  • loeb enamasti iseseisvalt, valides enda jaoks sobiva tempo, lugemise viisi sobivad abimaterjalid, mis on vajalik erinevate harvaesinevate idioomide mõistmiseks;

  • väljendub ladusalt erinevatel üldistel teemadel, kasutab spontaanses suhtluses grammatiliselt suhteliselt õiget keelt ja valib sobiva registri ja põhjendada oma seisukohta;

 

Õpingute alustamise tingimused

B1-taseme keeleoskustunnistus või koolitusfirmasisene test ja vestlus.

Õppe maht

450 akadeemilist tundi: 250 tundi auditoorset tööd ja 200 tundi iseseisvat tööd.

 

Õppe sisu

 

Teemad

1.

Inimese elu ja saatus (elukäik: päritolu, rahvus, keeleoskus, kodakondsus; kehakeel ja välimus; religioossus, hoiakud, saatus, käitumismallid).

2.

Kinnisvara (eluase, sisustus; maa- ja linnakodu; kinnisvara ost ja müük; eluaseme üürimine; turvalisuse tagamine ja turvateenuse pakkujad; elupiirkond, selle plussid ja miinused; probleemsed situatsioonid ja nende lahendamisvõimalused; kodune majapidamine ja peresisene tööjaotus).

 

3.

Töö ja elukutsevalik (ametid ja töökohad; tööjõuturg, töötus, töö otsimine ja pakkumine, töökeskkond ja –tingimused; töökohustused, töökollektiiv ja suhted kolleegidega, ametialased suhted, karjäärivõimalused, töö kui eneseteostus; tööalane enesetäiendamine, ümber- ja täiendõpe).

 

4.

Vaba aeg ja meelelahutus (ülevaade oma harrastustest ja hobidest; lemmikloom peres; vaba aja veetmise võimalused regioonis; kultuuri- ja meelelahutusüritused; sport; tele- ja raadioülekanded; arvuti ja interneti kasutamine; aktiivne ja passiivne puhkus; perepuhkus).

 

5.

Reisimine (reisimisvõimalused, reisiks valmistumine, reisibürood ja pakutavad teenused, majutus, reisielamused ja vaatamisväärsused; reklaam; erinevad reisimisvahendid ja võimalikud probleemsituatsioonid reisimisel; dokumendid; liiklus; majutus; pagas; piiriületus).

 

6.

Inimsuhted (isiklike suhete sõlmimine; etikett: küllakutsed ja külaskäigud, külaline ja võõrustaja; kohtumised erinevate inimestega erinevates situatsiooni-des; sõprus ja tutvus, tutvustamine; kultuurilised erisused; kirjavahetus; klubiline tegevus; suhtlemine ja internet; olulised üldriiklikud sündmused; suhtlemine ametnikega riigiasutustes).

7.

Tervis ja heaolu (isiklikust terviseseisundist teavitamine; terviseseisundi detail-ne kirjeldamine; kiirabi, perearst, saatekiri eriarsti vastuvõtule; tervislik ja eba-tervislik eluviis; õnnetusjuhtumitest teatamine; ravivahendid; tervisekindlustus; apteek).

 

8.

Haridus (täiskasvanuharidus ja õppevõimalused; erinevad huvihariduse võima-lused, kvalifikatsiooni tõstmise kursused, taseme- ja täiendõpe).

 

9.

Poliitika ja aktuaalsed päevasündmused (valitsus, valitsusasutused; omava-litsus, volikogud; riigikogu; sisseränne ja riigisisene ränne, riikidevahelised suhted, ääremaastumine).

10.

Majandus (tööstusharud, energeetikatööstus; kaubamärgid; käsitöö, tootmine, tootmise mehhaniseerimine, kasumlikkus, import ja eksport, majanduse riiklik juhtimine; era- ja riigifirmad; käive ja kasumlikkus, väikeettevõtlus).

 

11.

Keskkond (kodukeemia ja prügi; prügimajandus; prügilad, prügi sorteerimine; keskkonnakaitse- ja reostus; kodukeemia valik ja kasutusjuhendid; ohutuse probleemid keemiatoodete käsitsemisel).

 

12.

Kuritegevus ja turvalisus (kuritegevus ja vastutus; enamlevinud kuritööde liigid, riiklikud korrakaitseorganid; seletuskiri, tunnistuse andmine jm teema-kohased dokumendid; narkomaania, kuriteo ohver ja kurjategija; karistused).

 

 

Omandatavad keeleteadmised

Nimisõna

Nimisõnade käänamine. Antonüümid ja sünonüümid. Rõhuliide -gi ja -ki. Liitsõna. Sõnatuletus.

Omadussõna

Käänamine ja võrdlusastmed. Sõnatuletus.

Tegusõna

Tegusõnade pööramine. Käändelised vormid. Ühend- ja väljendver-bid. Kesksõnad.

Muutumatud sõnad

Määr-, kaas- ja sidesõnad.

Arvsõna

Põhi- ja järgarvsõna käänamine.

Rektsioon

Enamkasutatavate verbide rektsioonid.

Lause ehitus

Otsene ja kaudne kõne. Lisand. Ühildumine. Sõnaühendid. Sõnajärg. Liht- ja liitlause (koond-, rind- ja põimlause). Täiend.

 

Õigekiri

 

 

 

Suur ja väike algustäht. Kokku- ja lahkukirjutamine. Jutumärkide kasutamine. Ilukirjanduslike ja tarbetekstide koostamine ja vormis-tamine. Poolt- ja vastuargumentide sõnastamine. Arutluste kirjuta-mine. Kirjavahemärgid lauses.

 

 

Osaoskuste arendamine

Kuulamine

Mõistab suhteliselt pika dialoogi või monoloogi vormis esitatud

kõnet;

mõistab meedias edastatavat teavet;

eristab kuulatud teadus-, tarbe-, aime- ja meediatekstis, lühiloengus

detaile ja fakte.

Kõnelemine

Teab kõne- ja kirjakeele stiilierinevusi;

tuleb sobivat stiili kasutades toime igapäevastes ja ametlikes

suhtlusolukordades;

arutleb probleemide üle, avaldab arvamust ja kaitseb oma seisukoh-

ti;

kasutab omandatud sõnavara ja keelestruktuure grammatiliselt

õigesti;

kasutab fraseologisme;

edastab kirjaliku ja suulise teksti sisu;

jutustab loetud ja kuulatud teksti ning pildiseeria järgi;

teeb kokkuvõtteid kuuldust, loetust, kogetust; oskab koostada ja

esitada kõnet.

Lugemine

Loeb eesmärgipäraselt, mõistab loetu sisu;

eristab teadus-, meedia-, aime- ja ilukirjandustekstis olulist teavet

ebaolulisest;

leiab teavet teatest, juhisest, eeskirjast, seadusest, kuulutusest;

loeb tundmatut teksti sõnaraamatu abil.

Kirjutamine

Kasutab omandatud sõnavara, grammatiliselt õigeid ja mitmesugu-

guseid keelemalle;

kirjutab sidusalt, loogiliselt ja arusaadavalt tarbe- ja teadusteksti,

loovtööd;

koostab lühikonspekti, kokkuvõtte suulise või kirjaliku teksti põh-

jal.

Õppekeskkonna kirjeldus

Koolituse läbiviimise koht:

Kersti Võlu Koolituskeskus OÜ, Kooli 7, 41533 Jõhvi.

Koolituskeskuses (valminud 2010.a) on 7 õpperuumi, puhkeala, 2 tualettruumi (naistele ja meestele) ning inva WC, sissepääs liikumis-puudega isikutele, parkla. Ruumid vastavad tervisekaitse-nõuetele. Igas õppeklassis on toolid ja lauad. Mööbli ümberpaigutamise või-malus rühmatööks.

Koolituskeskuses on olemas kõik õppetööks vajalikud õppevahendid: magnet- ja pabertahvlid, 2 telerit, 12 sülearvutit, igas ruumis statsionaarne arvuti ja dataprojektor, 1 dokumendikaamera, 1 digitahvel, 1 videokaamera, 5 CD-mängijat, videomagnetofon, 3 paljundusmasinat, 4 printerit , tasuta WiFi .

Õppematerjalide loend

Euroopa keeleõppe raamdokument: õppimine, õpetamine ja hindamine“.

Piret Kärtner. Kuulamisoskuse arendamine. Tallinn: TEA Kirjastus

Piret Kärtner. Kirjutamisoskuse arendamine. Tallinn: TEA Kirjastus.

Piret Kärtner. Lugemisoskuse arendamine. Tallinn: TEA Kirjastus.

Piret Kärtner. Kõnelemisoskuse arendamine. Tallinn: TEA Kirjastus.

Valmis, Aavo; Valmis, Lembetar. Eesti keele harjutusvara koos võtmega. Tallinn: Kirjastus TEA.

A.-R. Hausenberg, M. Ilves „Iseseisev keelekasutaja. B1- ja B2 – taseme eesti keele oskus“, Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus, 2008.

Sirje Rammo, Maarika Teral, Birute Klaas-Lang, Mari Allik. Õppekomplekt „Keel selgeks!“ Tallinn: Avita Kirjastus.

Pesti, Mall; Ahi, Helve. T nagu Tallinn. Eesti keele õppekomplekt kesktasemele. Tallinn : Tea Kirjastus, 2006

Mare Kitsnik. Eesti keele õpik B1, B2 + CD.

Maie Sooneste. Eesti keele harjutusvara kesk- ja kõrgtasemele. Tallinn: Kirjastus Varrak, 2005.

Põhiõpik

Mare Kitsnik; Leelo Kingisepp. Avatud uksed. Eesti keele õppekomplekt kesk- ja kõrgtasemele. TEA kirjastus.

 

 

Veebipõhised materjalid

https://www.keeleklikk.ee

http://www.efant.ee

http://www.innove.ee/et/eesti-keele-tasemeeksamid

http://www.eki.ee/dict/psv/

http://www.keeleveeb.ee/

https://annaabi.ee/vene-eesti/

www.kutsekeel.ee

http://els.leveranse.com/

Kursusel kasutatakse õpetajate poolt koostatud lisamaterjale ja

pildimaterjale ajalehtedest, ajakirjadest, Internetist, YouTube`ist ning kuulamisülesanded CD-lt.

 

Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Kursuslane osaleb vähemalt 75% auditoorsetes tundides, sooritab arvestuslikud ja iseseisvad tööd.

Lõputest (suuline ja kirjalik) loetakse positiivsele tulemusele sooritatuks, kui õigete vastuste arv on 60-100% maksimaalsest punktide arvust.

Väljastatav dokument: Kersti Võlu Koolituskeskus OÜ tunnistus.

Kui õppija ei sooritanud lõputesti, kuid on osalenud auditoorses õppetöös, siis väljastatakse tõend osaletud kontaktõppetundide ja neis läbitud teemade kohta.

Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi – või töökoge-muse kirjeldus

Kursuse viivad läbi eesti keele kui võõrkeele õpetajad ning pikaajalise töökogemusega kõrgharidusega spetsialistid:

Ulvi Vilumets – eesti keele ja kirjanduse õpetaja, eesti keele õpetaja vene õppekeelega koolis; täiskasvanute õpetamise kogemus alates 1999.aastast.

Kersti Kuslap – eesti keel teise keelena; täiskasvanute õpetamise kogemus alates 2009.aastast.

Jelena Ohakas – vene kooli eesti keele õpetaja; täiskasvanute õpetamise kogemus alates 2007.aastast.

Tiia Võhma – põhikooli eesti keele (kui võõrkeele) ja kultuuriloo õpetaja; täiskasvanute õpetamise kogemus alates 1988. aastast.

Eva Suitsmart – eesti keele ja kirjanduse õpetaja; täiskasvanute õpetamise kogemus alates 2001.aastast.

Viiv Treier – eesti keel teise keelena; täiskasvanute õpetamise kogemus alates 1998.aastast.

Natalja Kahur– eesti keele kui võõrkeele, eesti kirjanduse ja kultuuriloo õpetaja; täiskasvanute õpetamise kogemus alates 2002.aastast.

Ülle Tõnurist (Lebreht)- eesti keele ja kirjanduse õpetaja; täiskasvanute õpetamise kogemus alates 1996.aastast.

Anne Keedus (Laanekask)- eesti keele ja kirjanduse õpetaja, täiskasvanute õpetamise kogemus alates 2001.aastast.

Erika Lättemaa- eesti keel teise keelena; täiskasvanute õpetamise kogemus alates 2006.aastast.

Marge Mägi-Puss (Mägi)- vene filoloog, õpetaja; täiskasvanute õpetamise kogemus alates 1989.aastast.

Erika Lindsalu– vene filoloog, õpetaja; täiskasvanute õpetamise kogemus alates 2002.aastast.

Kalev Salumets– eesti keele ja kirjanduse õpetaja, eesti keele õppejõud kõrgkoolis; täiskasvanute õpetamise kogemus 1994.aastast.

 

 

 

 

Читайте новости gazeta.ee там, где вам удобно: подписывайтесь на нас в FacebookTelegramInstagram и TikTok

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *